Utemöbler

I branden blev vi ju tyvärr av med alla våra utemöbler. Vi hade ställt in dem på vår inre altan och slagit in dem i en pressening. Allt för att möblerna skulle må bra till nästa sommar. Tanken var att de skulle ha plockats fram idag 1 maj, precis som alla andra år...eftersom 1 maj är vår "plocka fram utemöblerdag". Men ödet ville annorlunda och nu står vi helt utan utemöbler (ja, utan hus också för den delen) och det är istället dags att fundera på att köpa nya. För när vi jobbar på tomten är det väldigt skönt att kunna slå ner rumpan någonstans! Därför har vi varit på IKEA idag och tittat på utemöbler och följande lista har vi sedan skapat som ligger redo i mobilen för att bara plocka vid nästa besök på IKEA:
 
Denna gången kommer vi köpa alla möbler i samma serie. På så sätt kan vi duka riktigt långbord utan massa höjdskillnader osv. Men många kollin och pengar kommer det bli...men vi gillar äpplarö och vårt förra äpplaröset köpte vi redan sommaren 2007, så vi vet att vi trivs med möblerna.
 
Förövrigt är jag fortfarande nästan galet arg. Men det är en annan historia. Ringde min bästa kompis (som känt mig sedan jag var två år gammal) och biktade mig. Hon fick mig faktiskt att skratta, och det är första gången på över 24 timmar. Det är ju helt absurt att man blir så arg och ledsen att man knappt känner igen sig själv och nästan börjar tvivla på om man är vid sina sinnens fulla bruk. Enda förklaringen är att detta med husbranden är så otroligt känslosamt att man faktiskt reagerar med reptilhjärnan. För övrigt är t.o.m. maken riktigt arg och de som känner honom vet att detta endast sker ungefär en gång var fjärde år...så det säger väll lite om känslostormarna här hemma.
Men som sagt...hon fick mig att skratta!

Kommentera här: