Köket - ett första utkast

I går var vi ju på HTH och då hade vår köksdesigner gjort ett första utkast. Hon hade verkligen optimerat köket och fixat en hel del smarta lösningar...och det såg superfint ut tycker jag:
Dock kommer vi troligast förändra en hel del. Vi kommer för det första ha fullhöjd på överskåpen och inbyggda sådana. Även över kyl/frysen kommer vi ha överskåp- Vi kommer byta bort luckan till låda under diskhon. Vi kommer även byta diskbänken till en underlimmad integrerad ho. Lådorna i 100cm-bredd kommer bytas till 2 moduler med lådor med 50 cm bredd. Dessutom kommer vi byta luckor och handtag till annan modell. Lite lustigt hur man kan älska ett kök och ändå byta typ precis allt. Men grunden blir vita luckor och mörk bänkskiva. Vi tror dessutom att kaklet ovan diskbänk blir grått.
Så nu väntar vi på en offert på nästa version av köket (för summan som ingår i huset räcker nog tyvärr inte till, även om jag tyckte den räckte längre än beräknat). Nu känns det plötsligt verkligare att vi skall bygga hus och vi drömmer ändå mer på ett godkännt bygglov. Gillar verkligen designen/storleken på köket som ett fritidshuskök dessutom känner jag mig supernöjd med att vi låtit placera ett långt fönster längs hela ytterväggen. Ni kan se arkitektens första utkast här (dvs innan ändringar av t.ex. fönstret). Ljust och fint tycker jag att köket verkar bli trots att det har norrläge. Jag vill verkligen ha det här huset och jag blir jättesugen på att förbereda många och goda middagar i detta kök! 
1 Hege:

skriven

Å, va kul det är att planera kök :) Du har redan beslutat om det jag skulle gett tips om - skåp upp till taket, och byta skåp mot lådor, Tror du kommer bli väldigt nöjd med denna ändring.

Svar: Jo, jag tror också att det är väldigt kloka beslut. Vi vill ju optimera varenda centimeter av köket för erfarenheten säger att man vill ha allt som man har i ett vanligt kök i ett fritidshuskök samtidigt som utrymmet är mindre.
Nya huset

2 NIna & co:

skriven

Ser jättefint ut! Fullhöjd på överskåpen är både snyggare och så får det plats mer :)
Jättesnyggt med fönstret, kommer bli superbra det där! :D

Svar: Tack :) Jo, vi tror det blir bra!
Nya huset

Kommentera här: