Idag

...skulle äldsta dottern tävla i Eriksdalsbadet i Stockholm, så jag lovade att skjutsa dit henne och skjutsa hem henne. Däremellen tog jag mig friheten att åka ut till ön mellan två färjor istället för att hänga i en simhall hela dagen. Mest för att lämna grejer i vår hyrda friggebod. Vi har ju samlat på oss en del loppisfynd under vintern som sedan skall få flytta in i nya huset. Nu har de ju mest stått i vägen. Så idag tog jag med mig 2 stolar och ett 20-tal kartonger i diverse olika storlekar till ön. Tänk vad en kombibil rymmer när det bara är två personer som skall med.
 
Först njöt jag i fulla drag av sol och värme när jag väntade på färjan.
 
Men på ön var det tungt, tungt. Jag har inte varit ensam på ön sedan i november förra året. och även om vi förra helgen kände lite nybyggaroptimism så vart detta besök annorlunda. Som jag saknar huset, som jag förbannar eldens spår, och så jäklar bortskämd jag känner mig som mår så dåligt över att bli av med ett fritidshus när det finns massor av människor i världen som inte ens har ett hem.

Kommentera här: