Hus glimtar (del 1)...

Vi vet ju inte ens om det blir detta hus, men här kommer en av de grejer som jag gillar skarpt:
 
Köket som är både halvöppet och halvstängt och där matplatsen är placerad i ett stort burspråk;
 
Det är absolut inget stort kök, men det verkar vara väldigt funktionellt för 1-2 personer att jobba i. Hade vi skullat bygga en villa hade vi velat ha ett stort kök, men nu har vi en liten byggyta att jobba med, där vi vill få plats för mycket och då måste man spara in på utrymme någonstans. Köket får en annorlunda design från det förra, men vi upplever ändå att de är ungefär lika stora. Matplatsen är dessutom större och härligt placerad i ett burspråk mot utsikten.
 
 
1 Nina & Co:

skriven

Men det där såg ju jättefint ut! Jag gillar öppet, det blir så mkt mer yta att umgås på. Tyvärr kommer vi inte ha det nu så det kommer jag sakna från vår lght.

Svar: Ja, visst ser det trevligt ut. Jag gillar halvöppen planlösning där man kan ha kontakt men samtidigt dölja odiskad disk :) Om jag bara kunde bli klok på om det är större eller mindre än det gamla. Men jag tror det är aningen större.För oss är inte ett stängt kök tänkbart i stugan eftersom vi oftare är 10-12 personer till middag än 5 och då blir ett stängt kök väldigt stort. Men stängda kök har sina fördelar de med!!!!! T.ex. slipper man matos i hela huset.
Trebarnsmamman

Kommentera här: