Surar

Jag antar att det är för att maken är på resande fot och jag känner mig lite ensam som gör att jag är sur och ledsen. Jag vill också bygga hus, eller i alla fall ha ett hus att se framemot. Vi har ju ritningarna på (enligt mig) världens finaste hus. Men bygglovet är varken förberett eller inskickat och därför vågar jag inte tro att vi faktiskt kommer bygga detta fina hus. För övrigt har vi inte förhandlat färdigt med husfirman...så vi vet faktiskt inte ens om vi har råd med drömhuset. Och jag känner så väl att jag skulle vilja ha något att se fram emot och något att planera inför och...
Ja ni vet...helt enkelt något handfast att tro på och ett mål att jobba emot. Ett hus (fast jag vet inte om det blir drömhuset) att bygga (fast jag vet inte när, i år, nästa år eller nästnästa år?)...är inte tillräckligt tydliga mål för mig som vill ha tydliga mål...gärna, dag och tid på ett par sekunder när....inte plus minus flera år!
Istället för att känna mig osäker och ledsen vill jag kunna shoppa sådanhär fantastiska tallrikar:
Indiska hittar du dem på och de finns både som mattallrik (99 kr), assiett (59kr) och djup tallrik (39kr). 12 av varje skulle sitta fint!
 

Kommentera här: