Skulle vilja shoppa utemöbler idag!

Jag älskade ju att hänga ute på altanen. Vår altan var indelad i två olika areor, den inre mer väderskyddade och den yttre altanen/soldäcket. På den inre altanen hade vi en liten matgrupp med hammock, litet bord och tre stolar. Dessutom hade vi två riktigt, riktigt bekväma fotöljer. I fotöljerna har jag suttit och sett många solnedgångar kan jag lova. Så vackert - så skönt!
På den yttre altanen där hade vi en underbar sittgrupp, en solstol, grillen och vår torkvinda. Här lekte och levde vi så fort det var varmt nog i luften och var uppehåll. 
Att bygga altan igen är självklart för oss och den kommer vara stor. Vi vill åter igen ha plats för umgänge och lek. Målet är att bygga en altan om 80-100 kvm (den gamla var cirka 60 kvm), Och jag vill så gärna redan nu kunna köpa möbler för detta, men åter igen...vi vet ju inte ens om vi kommer bygga drömhuset!? Och utan ett hus, ingen altan. Dock är planerna att köpa lite utemöbler redan i sommar för att sedan succesivt komplettera. Vi kommer börja med att köpa igen vår matgrupp i form av IKEA Äpplarö:
Sedan funderar vi på att ersätta hammocken, men jag är nog mest sugen på en loungegrupp. Vi har en sådan på balkongen hemma och jag tycker den är flexibel och bra. Man kan sitta många, man kan ligga få, dessutom kan man sitta och äta vid behov. Så lite sugen blev jag allt på denna: 
Just denna finns på erbjudande på Campadre denna helg, men liknande finns ju att köpa på de flesta ställen såsom K-rauta, Baugaus osv. Ja, vi får se vad det blir...i nuläget är det mest bara drömmar och en naturtomt att ställa drömmarna på :)