Skulle man jobba också?

Eftersom husprojektet inte är ett självvalt projekt blir det så uppenbart att det tar tid att bygga hus. Vissa dagar känns det därför som jag jobbar mer med huset än mitt riktiga jobb. Det är telefonsamtal, sms och ett och annat mail. Det tar bara ett par minuter här och där, men dessa påminnelser om huset får mina tankar att vandra iväg. Ibland är det kul, ibland är det frustrerande. Just nu är det frustrerande fast ur en mycket positiv mening. Det är en intensiv period på jobbet och en ändå intensivare period på husfronten...och det säger en del när jobbet just nu och de närmaste veckorna kommer kräva en 140% insats. Fritid...nä, det är inget jag känner till just nu...när jobbet är slut för dagen, och innan jobbet börjar för dagen, och på lunchen och fikarasten sköts husbygget...fritiden består av hundpromenader (när det diskuteras hus) och tv-tittande (när vi tittar på favvoprogrammet (Grand Design)) eller bloggande (på denna blogg). Helt galet, jag vet! Vi är helt, helt hjärntvättade...men det kanske är så det måste bli när man kastas in i ett projekt? Tack och lov delar jag projektet med maken och han är lika engagerad som jag.
1 Hege:

skriven

Håller med dig - tar mycket tid att bygga - men guuuud så kul :)
Ang. mina kostnadsberäkningar.... tyvärr är inte stomresningen med där. De 950 är tomt och alla kringkostnader. Sedan tillkommer ca 970 för entrepenaden ( allt byggande) och ca 1.3 mill för huset ( dvs det vi får från A-Hus, samt det vi köper in själv)
Sedan ett garage och lite trädgård på det så blir slutsumman ca 3,5 mill. Hujedamig...

Svar: Ok, vet inte om det lät bättre... :) Så egentligen har eran kostnad alltså blivit 1,3 milj byggsats + 2 miljoner bygg (och kringkostnader). Hoppas vi gud inte vi hamnar där för då går vi i konkurs!
Har ännu inte riktigt kommit till att se att detta är kul. Det är fortfarande så mycket sorg och chock i vårt känsloregister att det spännande med att bygga hus inte riktigt infunnit sig. Sedan tycker jag alla kringkostnader är skrämmande. Det enda vi vill ha är ju ett hus på samma plats där vi tidigare hade ett hus, och helst inte betala något alls för att få tillbaka huset.
Nya huset

Kommentera här: