Mer shopping i fjällen

Tro inte vi nöjde oss med att köpa småel när vi var i Tänndalen! Jag har alltid vurmat lite extra för samisk kultur. Mycket beroende på att min pappa kom från norrland och att jag som barn under lov ofta bodde hos min farmor och farfar. Min farmor var dessutom riktigt skicklig på tennbroderier (tyvärr försvann mycket av detta i branden). Så ett besök i Fjällgrens Sita i Funäsdalen resulterade både i nostalgi, en signerad dvd av Jon Henrik Fjällgren
 
samt två fina grytunderlägg till nya huset. Vi köpte ett grytunderlägg med renar på och ett med älgar på så sätt fick vi två som matchade och som band ihop renrika Funäsdalen med älgrika Ornö.
 Känner mig så nöjd med detta! Önskar bara så att jag hade ett hus att lägga grejerna i. Nu blir det till att fylla flyttkartonger och förvara i väntan på huset.

Kommentera här: