Lite vimmelkantig...

I söndags beslutade maken och jag oss för att ta tag i en en massa jobbiga saker kring branden. Vi satte oss ner och gjorde en två A4-sidor lång lista med "Att göra grejer" och sedan började vi beta av. Många grejer kunde betas av på ett par timmar (och ett gäng grejer kommer ta några månader)...
Framförallt handlade det om att att maila iväg förfrågningar om diverse saker och nu ett par dagar senare har svaren börjat droppa in...och vi känner oss inte bara lite, utan mycket vimmelkantiga över alla svar. Det känns som bollen kommit lite i rullning mot ett nytt hus...men mest av allt är det ruskigt mycket information att ta in.
 
Sen är det ju lite lustigt hur saker kan falla på plats. Maken säger; Känner du verkligen ingen elektriker på ön? Vi behöver ju få el till verktyg och till lillstugan.
-Jo, men det gör jag ju, vi har ju L säger jag.
-Kan du ta fram hans uppgifter?
-Jo, men självklart!
Sedan slår det mig, att en av mina tonårskompisar på ön också blivit elektriker...så jag bestämmer mig för att googla honom. Hittar hans firma, mailar och bara 5 minuter senare har jag fått kontakt med honom som självklart kommer hjälpa oss att få ett elskåp på tomten. Vilket betyder att redan vid nästa besök kommer vi ha el på tomten och till lillstugan...helt underbart!

Kommentera här: