Galen shopping

Känner mig alldeles full i skratt. Mitt i ångesten om det ens skall bli något hus och vad det huset kan komma att kosta, så kan maken och jag inte hålla igen spenderbyxorna. Det är så många grejer vi hade i gamla huset som vi kommer att sakna...och på ett eller annat vis måste de återinförskaffas. Ta bara denna vecka, då vi faktiskt var i fjällen
...och så var jag vansinnigt sugen på rostat bröd. Tror ni då att det fanns en brödrost i stugan vi hyrde? Nej! Så då tog vi bilen från Tänndalen till Funäsdalen för att köpa en brödrost.
 
Sedan gick det en halv dag och så vart maken sugen på riktigt kaffe, så då gick bilen samma tur för att köpa en prekulator.
 
 
Och dagen efter så var vi och handlade och kom på att våfflor vore ju gott...
 
 
Galet, jepp...men nu har vi tre köksmaskiner med en liten historia bakom att ställa in i vårt nya hus (när vi väl har ett hus).
1 Nina & co:

skriven

Åh har ni varit i Tänndalen! Där var vi varje sportlov när jag växte upp :)

Svar: Jaha, ja då känner du stället väl, och vet hur vackert det är. Vi var där för andra året. Vi har förmånen att få hyra några vänners alldeles underbara stuga. Jag har aldrig varit i Funäsdalsfjällen tidigare men trivs väldigt bra, framförallt med att det inte är så exploaterat.
Trebarnsmamman

Kommentera här: