Designintresserad tjej

Vår äldsta dotter går i 7:an och hon har inte alltid haft det lätt för sig i skolan. Men ju fler år hon gått ju tydligare blir det att hon är konstnärligt lagd där bild, syslöjd och träslöjd är tre ämnen där hon ligger i topp. Hon älskar att skapa och kommer hem med den ena kreationen finare än den andra. I torsdags kom hon hem med denna tygkasse:
Visst är den superfin, och dessutom är den 1000-gånger snyggare irl än på fotot eftersom trycket är i silver. Fantastiskt säger jag och inser att jag nog får ta med henne och hennes idéer när vi kommer så långt att det är dags att inreda vårt hus.
 
Själv har jag ägnat morgonen åt att lacka lager nr 2 på vårt soffbord:
 
Börjar se skapligt ut. Vad jag förstår kan det behövas upp till 10 lager lack, med slipning mellan var 3:dje lager, för att få ytan riktigt blank och hållbar...med en torktid på 8 timmar mellan målningarna får vi se hur många lager jag mäktar med...
 

Kommentera här: