Hmmmmm....

...jag har en plan. Jag är rätt leds på denna portal och vad den står för. Så jag funderar på att skapa mig en alldeles egen domän med en egen blogg enligt min smak och mitt tycke. Så håll utkik efter ny adress. För vad skall jag göra när vi bara vänter och väntar på det där bygglovet? Vill ju ha bygglov nu, och hus med för den delen! Gärna igår om jag fått bestämma.
Såg förresten ett hus på hemnet som inte var helt olikt vårt Villa Bergstoppen. Tycker vårat ser betydligt finare ut, men det finns definitivt drag som liknar väldigt mycket. Vad och hur berättar jag en annan gång (typ när vi fått bygglov).
 
Ja, och för övrigt kommer vårt inte vara värt i närheten av de summorna som detta hus är. Fel del av Sverige och absolut ingen vidsträkt sjöusikt och sjötomt som detta har.
 
Sedan såg jag att mammas barndomshem var till salu också:
Här växte hon upp med sin mor, far och 8 syskon. På den tiden var det en ganska stor gård med en huvudbyggnad om 140 kvm. Vackrast av allt tycker jag stallet är: 
Här hade min morfar som var kreaturshandlare (låter som ett konstigt yrke numera men han födde upp, köpte och sålde hästar vid sidan om jordbruket) sina hästar. I övrigt är det inte så mycket som är kvar från mammas och mormor och morfars tid. Men när takkupan mot gården byggdes fick man äntligen ett badrum och min mamma fick ett eget sovrum. Köket var stort och det behövdes när nio barn skulle äta samtidigt.

Kommentera här: