Villa Bergstoppen

Hos hustillverkaren har vårt drömhus (som jag skrivit om tidigare idag) fått ett namn, som består av "Villa och vårt efternamn". Jag är inte helt överrens med detta namn och dessutom vill jag inte riktigt skriva ut vårt efternamn här. Så jag har funderat och funderat på vad huset skulle kunna kallas. Villa tycker jag känns lite fel eftersom det är ett fritidshus, dock ett sådant men året-runt-standard, men ändå. Och efternamnet känns knepigt för i min värld är det fortfarande mammas och pappas hus och tomt, och att huset då skall ha det namn som jag fått som gift känns ovant. Hur ovant det nu kan vara efter 10 år...men jag är lite trög när det gäller förändring. Å andra sidan blir det ju fel att använda sig av mitt flicknamn eftersom maken och jag bygger huset tillsammans.
Men i alla fall...namn på huset...vill inte döpa det som området, men vill ändå knyta det till området på ett eller annat vis. Har tänkt på berghällen, då det kommer ligga rakt på hällen. Men så kom jag på det...Villa Bergstoppen får det bli...låter fint och passar bra för högst upp på berget kommer huset ligga i majestät. Hoppas nu bara det blir Villa Bergstoppen som kommer byggas! Det var visst en liten detalj som vi hade missat...så vi är väll tyvärr inte helt överrens med vår handläggare på kommunen...så vi får helt enkelt se. Den där detaljen gör att vår handläggare menar att vi bryter med detaljplanen, vi menar att vi inte bryter. Så som det ser ut måste vi tillbaka till ritbordet och göra om...
 

Kommentera här: