Rivningsfirma och rivningslov

Försäkringsbolaget har nu anlitat en rivningsfirma och idag (den 26/11) var det så dags att möta dem på tomten för att diskutera rivningen och skriva på rivningslovet. Och hur ogärna jag än vill erkänna det så var det "i alla fall vackert väder":
 
 
 
Än en gång tog jag mig en tur bland brandresterna för att se om det verkligen inte fanns något kvar:
 
Denna gången följde inte maken med eftersom han var på tjänsterresa i Japan. Istället hade jag hunden med mig. Han reagerade starkt när han var uppe på tomten...för det fanns ju inget hus. Hela han utstrålade frågan - Matte, vad har du gjort av huset?????
 
Efter mötet med rivningsfirman i väntan på färjan tog hunden och jag en långpromenad. Det var skönt! En skön bekräftelse på att allt annat är som vanligt, denna ovanliga höst.
 
Men nu är i alla fall rivningslovet påskrivet så nu hoppas vi på en snabb handläggning så rivningen kan ske innan jul och innan snö.