Det kostar att ligga på topp!

Ja, jag erkänner, jag gillar att spana in hus på hemnet. Så även denna morgon. Så lite snabbt sorterar jag på fritidishus och upp dyker de i kostnadsordning, dyrast först och 127 sidor senare det billigaste (typ gratis). Vilket är då det dyraste just nu? Jo detta:
 
Inte jättelångt från vår tomt, men ändå två skillda värdar. Vår tomt ligger i ett fritidshusområde och detta är en egen ö. Skillnad på sjönära och mitt i havet, skillnad på havsglimt och vidsträckt sjöutsikt. Men jag vet var huset och ön ligger, jag har till och med fått ett roderhaveri i styv kuling just där. Då bestod ön av skog och det kändes inte naturligt att söka nödhamn där. Sedan 2009 finns däremot denna flådiga stuga där och ön har blivit betydligt mer tillgänglig. Gissar att ägarna gjort ett ekonomiskt klipp. Verkar ju faktiskt närapå vara paradiset på jorden...frågan är bara vem som kan betala 39 000 000 kr för detta paradis?

Kommentera här: