Ett slag i magen...

Att ha ett fritidshus i 37 år som vi haft, innebär att vi samlat många kära saker och kära minnen i huset. Det betyder också att många av husets detaljer var oss mycket kära. Ibland när jag kommer att tänka på något som försvann i branden känns det som att få ett hårt, hårt slag i magen. Ett hårt slag i magen av saknad. 
 
En del saker som försvann var värdefulla och andra var värdefulla bara för oss. Hela huset var fyllt med affektionsvärden:
Som den sillburk i plast från 1976 som vi alltid har haft som sockerskål. Värdelös för alla utom för oss - men för oss var den ovärderlig!
 
Eller kannan som mina föräldrar fick i bröllopspresent av min pappas moster.
 
Eller min teakopp som jag fick i 30-årspresent av min syster.
 
Min bok som älskats av både mig och mina barn.
Listan på saker som saknas oss kan göras oändligt lång! 
 
 

Kommentera här: